Taze Fasulye Tarifi | Nasıl Yapılır?



Et yemeklerini severim fakat zeytinyağlı yemekler benim için her zaman ayrı bir yerdedir. Hem lezzeti hem hafifliği hem de sağlıklı olması onu apayrı bir yere koymama sebep oluyor. Bu nedenle yaz yemeklerinden biri olan taze fasulye tarifini sizlerle paylaşacağım. Eğer pazarda kılçıksız ve güzel bir fasulye bulduysanız kesinlikle kaçırmayın tarif benden pişirmesi sizden.

Tarifi tabi ki benim yaptığım şekilde paylaşıyorum eminim herkesin damak tadına ya da el ayarına göre farklı bir tarifi vardır, ben hepsinin ayrı ayrı lezzetli olduğunu düşünüyorum. Tarifte kullandığım malzemeleri paylaşırken videoda yer almayan pişme aşamasında yani o bekleme süresinde ne sıklıkla kontrol ettiğimi piştiğini nasıl anladığımı da belirteceğim. Anlatımda anlamadığınız ya da eksik gördüğünüz yerler olursa yazımı daha sonra buna göre güncelleyeceğim :)


Zeytinyağlı Taze Fasulye için kullandığım malzemeler;
- 1 kilo kılçıksız, yıkanmış, uçları kopartılarak 3-4 parçaya bölünen taze fasulye.
- 2 adet doğranmış orta boy soğan. Bu yemekte soğanların ağıza geliyor olmasını seviyorum bence bir özelliği de bu. Bu nedenle soğanları ince ince kıymıyorum ve yağda çok öldürmüyorum.
- 2 adet yıkanmış kabukları soyulmuş ve doğranmış orta boy domates.
- Yemeğe tat vermesi için yarım yemek kaşığı salça. “Zaten domates koyduk neden salça koyuyoruz?” diye düşünenler olabilir. Ben yemeğin suyunun biraz kıvamlı ve renkli olmasını istiyorum bu nedenle biraz salça koymayı seviyorum.
- Çay bardağından biraz az zeytin yağı. Burada şunu belirteyim çay bardağı eski tip küçük olanlardan değil yeni tip ajda bardaklardan :)
- 2 adet kesme şeker. Çünkü bu yemeğin lezzeti birazda buradan geliyor.
- Tuz tamamen isteğinize bağlı bu yüzden ölçüsü yok.
- 1 çay bardağı su. “Az değil mi? Dibi tutmaz mı?” gibi sorular olabilir kafanızda. Yemeği düdüklüde yaptığım için, zaten bu yemek öyle çok sulu bir yemek olmadığı için ve domates suyunu salacağı için yeterli. Ama yemeği normal tencerede yapacaksanız tabi ki takip etmeniz gerekir.

Şimdi gelelim pişirme aşamasına. Tabi ki öncelikle soğanlar zeytinyağında kavrulur ama çok değil ardından salça eklenecek çünkü soğanları yakmayalım. Zeytinyağı, soğan ve salça üçlüsünden sonra fasulyeler konur dilerseniz biraz kavurabilirsiniz. Hemen ardından domates, tuz şeker ve su eklenir. Düdüklü tencerede yapıyorsak orta derece ateşte buhar düğmesini çok kapamadan buhar sesi gelene kadar pişirilir. Buhar sesi duyduktan sonra altı kısılır buhar düğmesi kapatılır ve 15-20 dakika bu şekilde ve yine buhar sesi verene kadar pişirilir.

Yorumlar